Pages

Saturday 25 December 2021

Veckans portföljtransaktioner

Hoppas att ni alla hade en fin julafton. Lördagar innebär i vanlig ordning att det är dags att summera veckans aktieköp. Generellt har det inte varit mycket fokus alls på att följa aktiekurser under veckan. Det verkar dock ha varit en intensiv vecka när det gäller bolagsnyheter, vilket jag återkommer till i separat inlägg.

Jag har inte köpt en endaste aktie i veckan som gick. Däremot investerade jag en slant i indexfonden SEB Sverige Indexnära A. Som jag har skrivit om tidigare tycker jag att en svensk indexfond kompletterar min övriga portfölj väl inom vissa områden. Inte minst när det kommer till verkstadsbolag då detta är en sektor som lyser med sin frånvaro i portföljen.

Har ni köpt eller sålt något i veckan?

No comments:

Post a Comment