Pages

Saturday 1 January 2022

Veckans aktieköp

Börsåret 2021 är nu över och det är snart hög tid att vända blad. Innan dess är det i vanlig ordning dags att presentera de aktieköp som gjordes under veckan. Sammantaget gjorde jag två aktieköp under veckan.

B3 CONSULTING GROUP: Jag har under veckan fortsatt att utöka min position i konsultbolaget B3, vilket är det senaste tillskottet i portföljen och det bolag som jag har investerat i mest på sistone. Jag gillar bolagets starka tillväxthistorik kombinerat med det pågående åtgärdsprogram man har i syfte att stärka marginalerna. Det är en resa jag finner intressant och något som jag vill syna under kommande år.

KAMBI: Det har varit ett volatilt år för sportboksleverantören Kambi. Aktiekursen sjönk avsevärt under 2021. Efter den betydande nedgången som följde nyheten om att Penn National Gaming ämnar skapa en egen sportbok in-house har Anders Ström via sitt bolag Veralda genomfört stora insynsköp. Jag har utökat min position i Kambi under hösten och valde att göra så ytterligare en gång under innevarande vecka. När den sista handelsdagen 2021 närmade sig passade Kambi också på att annonsera att man ingått ett sportboksavtal med Affinity Interactive avseende flera delstater i USA.

Har ni köpt eller sålt något i veckan?

No comments:

Post a Comment