Pages

Monday 25 December 2023

Lästa böcker 2023

År 2023 var året då jag fick till en riktigt bra läsrutin. Jag har läst mer än jag någonsin tidigare har gjort.

Jag tycker det är oerhört givande att läsa böcker. Förutom ny kunskap och att man får ta del av spännande historier (både verkliga och fiktiva) ger det uppslag till många nya tankar. Jag försöker variera en del gällande vilken typ av böcker jag läser samt läsa en del böcker på svenska och en del på engelska.

Sammantaget har jag läst 64 böcker i år. Det återstår förvisso några dagar av året men jag kommer inte ha möjlighet att slutföra någon mer bok i år. Nedan är en lista över samtliga böcker jag har läst i år samt exempel på några böcker jag fann extra intressanta. Listan läses lättast om man klickar upp den och zoomar in :)

Nedan är exempel på 10 böcker jag fann mycket läsvärda.

  • Shackleton's Incredible Voyage (Alfred Lansing)
  • The most important thing (Howard Marks)
  • The Splendid and the Vile (Erik Larson)
  • Tunn luft (Jon Krakauer)
  • Tim: Biografin om Avicii (Måns Mosesson)
  • Att bli Steve Jobs (Bernt Schlender & Rick Tetzeli)
  • Driv (Phil Knight)
  • Glukosrevolutionen: Balansera blodsockret och förändra ditt liv (Jessie Inchauspé)
  • Investing for Growth (Terry Smith)
  • Armasjärvi (Thomas Engström & Margit Richert)

Vilken är den bästa bok du har läst i år?

4 comments:

  1. Väldigt inspirerande!

    God Jul.

    ReplyDelete
  2. May be add your books with ratings to goodreads.com for others to follow :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for your suggestion! I created an account now and started to rate some books + I got several more books added to my list "books to read" :)

      Delete