Pages

Thursday 27 June 2024

I made it!

På självaste midsommarafton hände det.

Efter att ha smittat cirka 40 armhävningar per dag hittills i år nådde jag nyårsmålet 2024 om att göra minst 7 000 armhävningar! När jag vaknade på Midsommarafton hade jag 100 armhävningar kvar för att komma upp i 7 000 för året. Jag bestämde mig för att idag skulle det ske.

Det var en skön känsla när den 7 000:e armhävningen för året fullgjordes. Att regelbundet göra några armhävningar är något som jag upplever har bidragit till min generella styrka. På sistone har jag noterat flera nya rekord på gymmet.

Planen framöver är att fortsätta göra lite armhävningar här och där. Jag kommer dock ha mindre fokus på att göra armhävningar, men ett inspirerande mål är att lyckas komma upp i 10 000 gjorda armhävningar för helåret 2024. Det tror jag att jag kan klara av.

6 comments:

  1. Bra jobbat. Låter sunt, kämpa på! Hört att det ska finnas smidiga appar som räknar hävningarna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Intressant, det har jag missat men får spana in :)

      Delete
  2. Gratulerar till bragden! Bra jobbat, nu är det "bara" löpningen (väl?) som ska in ?

    Jag får passa på att vara lite ironisk också....
    Blir det en extra tandborste som belöning nu :-)))? Själv har hustrun en och jag själv en så att om den ena personens tandborste behöver laddas så kan man använda sin partners. Bara se till att ta av tandborstehuvudet innan. Jag råkade (icke fokuserad/tankspridd/trött/kanske var berusad??) använda min hustrus borsthuvud en gång och det blev ett j-vla liv efteråt....*hehehehe*

    Själv har jag satt igång med löpandet ordentligt såhär i sommartider. Där jag bor är det normalt rätt varmt på dagarna så gäller att stiga upp tidigt på morgonen (kl 0530-tiden), ta med hunden på 5-10 km löptur. Planen är att springa 2 dagar och sen vila 1 dag. Avsluta allt med ett dopp i hemmapoolen och tänka vilken j-vla livskvalitet man har. Sen efteråt sitta och njuta av solen och därefter äta frukost. Vilken start på dagen och energikick!

    Snart bär det av till Sverige för den årliga 1.5v sommarsemestern!

    Mvh
    Emigrantinvesteraren

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Yes, nu är det extra fokus på löpningen. Fick till ett 4 km pass på 17.45 i veckan iaf, så det går (tempomässigt) åt rätt håll :)

      Hahaha, nja nuvarande tandborste får nog hålla några år. Bra tips med att använda sin partners, givet att man byter tandborsthuvudet. Hehe, jag förstår din frus reaktion :)

      Låter som underbar morgonrutin!!

      Delete
  3. Bra jobbat!! Väl tajmat att bli klar med armhävningsmålet precis innan vi vanliga arbetstagare går på semester och blir jämförda på strandkanten. 😉

    Skämt åsido, snyggt jobbat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Haha, vi får hoppas armhävningarna har gjort något synligt intryck på stranden i sommar :)

      Delete