Pages

Saturday 15 June 2024

Veckans aktieköp: v.24

Ännu en vecka har passerat och nya aktieköp har gjorts. Den här veckan köpte jag aktier i nedan två bolag.

EVOLUTION: EVO-aktien fortsätter att jobba sig nedåt och jag fortsätter plocka upp lite aktier. När dessa rader skrivs handlas aktien till 1 068,50 kr. Det ger under P/E 14,5 på min estimerade vinst för 2025. Det är minst sagt lågt för ett bolag som presterar som EVO gör. Det är nästan så att man börjar fråga sig om marknaden vet något som jag inte vet… Enligt bolaget själva är man endast i början på sin resa. Jag ser gärna att man i samband med Q2-rapporten annonserar ett nytt återköpsprogram. Q2-rapporten publiceras den 19 juli.

FABEGE: Jag har i veckan också köpt aktier i Fabege. När dessa rader skrivs handlas kursen till 85,60 kr. I Q1-rapporten redovisade bolaget ett substansvärde (EPRA NRV) per aktie på 146 kr, vilket innebär att aktien idag handlas till en substansrabatt på 41%. Hittills i år har flertalet insynsköp gjorts. Vid utgången av Q1 var SEB, ICA Fastigheter och Convendum Stockholm City de tre största kunderna. Den 5 juli kommer bolaget med sin Q2-rapport.

Har ni köpt eller sålt något i veckan?

8 comments:

  1. Köpte under gårdagen fler aktier i EVO, LVMH och VIE. Har frigjort kapital från fondvinster och är beredd att addera i andra befintliga innehav när tillfällen infinner sig.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fina köp och nice att ha frigjort kapital!

      Delete
  2. Sålde New Wave med 25% plus. Bra bolag men bedömer att jag kan köpa billigare i sinom tid.
    Köpte Africa Oil och SSAB. Båda är tänkta som swing. Aningen minus på bägge.
    Vi får se

    ReplyDelete
  3. God kväll, återigen inköp av EVO, sanslöst hur den bara dyker och dyker.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej! Verkligen, sub 1 000 nästa vecka i det här tempot :) Vi får hoppas aktien kan vända uppåt snart.

      Delete
  4. Lite försenad p.g.a en resa till Finland. Köpte in SSAB. Jag hoppas på vändning inom en snar framtid för stålmarknaden. Köpte även Ework. Gällande Ework kan jag koppla tillbaka till inlägget om att göra egen analys. I fallet Ework var det Hernhags chatt på privata affärer där Hernhag rekonmenderade Ework bland 5 stabila utdelare.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spännande med Ework, jag hoppas bolaget kan komma in i min portfölj någon gång framöver också :)

      Delete