Pages

Friday 14 June 2024

5 sommarprat jag inte kommer missa

I veckan presenterades listan över de personer som kommer att sommarprata i P1 sommaren 2024.

I vanlig ordning blir det diskussion och kritik kring konstellationen av sommarpratare. Jag tänkte inte kritisera valet av sommarvärdar, men kan jag ändå sympatisera med en del av den kritik som ibland lyfts upp.

Istället för att fokusera på vilka som inte valts ut som sommarpratare väljer jag att fokusera på de som kommer att sommarprata, för ofta tycker jag att det finns flera intressanta sommarpratare att lyssna till. Jag har långt ifrån koll på alla årets sommarpratare men jag hoppas att jag kommer bli positivt överraskad av en del nya bekantskaper. Jag har som ambition att (åtminstone börja) lyssna på i princip samtliga avsnitt. Just nu ser jag dock mest framemot nedan fem sommarpratare.

  • Petra Malm 
  • Markus Torgeby 
  • Joakim Paasikivi
  • Lars Förberg
  • Ebba Andersson

Vilka sommarprat ser ni mest framemot?

5 comments:

  1. Kristian Mattsson ser jag framemot att höra, lite av ett husband hemma :)

    ReplyDelete
  2. Finns en hel del. Lasse Åberg, Birgitta Ohlsson, Cecilia Udden, Carl Bildt, Zecira Musovic, Olof Lundh, Alhaji Jeng.

    ReplyDelete
  3. Hej!
    Hade gärna velat höra personer som inte syns och hörs i MSM så ofta, ex Aron Flam, Jens Ganman, Katerina Janouch, Hanif Bali mfl. Det vanliga "klägget" tillför inga nya infallsvinklar utan repeterar bara varandras i stora drag.
    Markus Torgeby verkar dock ligga lite utanför boxen. Hans insats i Husdrömmar var intressant.

    ReplyDelete