Pages

Thursday 25 July 2024

Jag är tillbaka

Det har varit stiltje på bloggen under stora delar av juli.

Nu är jag dock tillbaka igen, vi får se om jag är tillbaka i full speed eller om det blir lite successiv tempoökning. Semestern har varit mycket trevlig. Det har varit mycket fokus på lek och bus med sonen och allmänt familjehäng. Att spendera tid med nära och kära är det jag värdesätter högst. Vidare har vi badat en del och sett oss om lite i vårt avlånga land.

När det kommer till pengakonsumtionen har jag på sistone satt sprätt på en osedvanligt ”stor” summa pengar för att vara mig. Det har spenderats på saker som är långt ifrån att klassificeras som något som kännetecknar en knäckebrödsmiljonär eller någon som väljer att köpa en ny tandborste när hen ska ”unna sig” något 😉 

När det kommer till bloggen är det ett faktum att jag både har saknat och inte har saknat bloggen. Jag gillar att skriva. Jag gillar interaktionen med alla läsare och följare. Under semesteruppehållet har jag skrivit några inlägg som jag tänkte publicera när de hade skrivits färdigt. Men sedan ångrade jag mig och valde istället att inte publicera inläggen. Det var dock inte bortkastad tid utan jag kommer att publicera dem nu när jag "på riktigt" är tillbaka från uppehållet.

Att ta uppehåll kan ibland vara bra för att man ska sakna något och få till en ökad motivation. Jag är ibland lite tudelad kring bloggens vara eller icke vara. Det gäller alltid att hitta en bra balans, vilket inte alltid är det lättaste. Bloggen ger mycket, samtidigt som man blir ”granskad” och får snabb feedback om/när man har fel 😊 (Konstruktiv feedback är såklart uppskattat).

Hursomhelst, börsen verkar ha tuffat på bra när jag har varit på semester. Portföljen har noterat nya rekordnoteringar flera gånger. Jag har som vanligt ingen åsikt om vart börsen ska ta vägen i närtid utan njuter av färden dit fluktuationerna tar mig. Jag njuter av uppgång och är redo med kapital på sidlinjen om sentimentet vänder tydligt nedåt.

Hoppas att ni har en strålande sommar. Berätta gärna något om hur ni spenderar sommaren.

6 comments:

  1. De flesta bloggare tar nog lite sommarsemester, det är ett sundhetstecken. Även vi har spenderat mycket mer pengar än vanligt på diverse aktiviteter och utflykter. Allt är apdyrt nu för tiden, en vanlig turk-pizza kostar ju 150 kr. Tur att utdelningarna ramlar in som vanligt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det har verkligen gått inflation i vissa priser. Skönt att utdelningarna kommer in och styr upp det! :)

      Delete
  2. Tiden till sonen/nära & kära är så ovärderlig. Fint av dig.
    Vilka ställen har det burit av till i detta avlånga land då? 😃

    Jag tog mig från Skåne till Norrland via tåg för att ha en 2 veckors vandringssemester.
    Bestiga kebnekaise, se sig omkring i gamla delen av Kiruna även nya, trevliga ställen strax utanför Kiruna, vidare till drömstället Abisko.
    Hade nästan kunnat lägga 2 veckor enbart Abisko för utforska det rejält.
    Boende mix av tält, billiga stugor och en natt lite mer påkostat.
    Helikoptertur + 4km zip line t&r, besök i Kiruna gruvan dom aktiviteter utöver all vandring.
    God mat och mycket öl oftast varje kväll.

    Cirka 15.000kr för allt. Rekommenderas starkt! 😎

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det låter som du har fått till en riktig drömsemester! Jag har varit i och kring Kiruna några gånger men aldrig tagit mig till Kebnekaise, det är något jag skulle vilja göra. Hur var Kebnekaise? Fin utsikt från toppen? :)

      Vi har spenderat några veckor på västkusten, där vi har varit runt på olika ställen mellan Göteborg och Strömstad. Sedan spenderade vi några nätter i Uppsala samt har varit ute i Stockholms skärgård. Utöver det har vi betat av en lång rad med lekplatser :)

      Delete
    2. Fin utsikt absolut. Men väldigt mycket andra bergstoppar till utsikt.
      Mer Sveriges högsta topp som känns lite speciellt.
      Planerar redan ett nytt besök långt upp i norrland fast vintertid.
      3-4 dagars och flygplan upp där.

      Låter jätte härligt. Så många fina platser det finns i Sverige!

      Delete
    3. Förstår! Att bestiga Kebnekaise finns på min önskelista så jag får försöka beta av det någon gång. Häftigt att åka till Norrland även vintertid och förhoppningsvis se norrsken mm.

      Delete