Pages

Thursday 4 July 2024

Jag tar sommarlov

Almanackan har vänt blad sedan några dagar tillbaka och vi har nu gått in i sommarmånaden juli.

Likt många andra anser jag Sverige vara en mycket vacker plats att spendera (t ex) sommaren på. Historiskt sett har jag slarvat med att ta ut semester. I år har jag förvisso inte ett traditionellt "9-5 jobb" som gör att jag har någon semester att plocka ut. Men jag tänkte ändå passa på att ta lite sommarlov från bloggandet.

I närtid har vi några vänner som besöker vår svenska huvudstad, där jag ska agera "reseledare" :) Det ska bli kul. Det går alltid att skriva blogginlägg på mornar och kvällar, men jag känner att i år ska jag satsa på "extra närvaro" i sommar.

Självklart kommer jag inte att låta börsen och nyhetsflödet gå mig helt förbi även om blogguppdateringarna lyser med sin frånvaro under en period. Det kan säkerligen bli en del intressanta börsrörelser under sommaren.

Ta hand om er och njut av sommaren!

3 comments:

  1. Njut själv. Ha en fin sommar. Jag får läsa typ Kronan till Miljonen istället på ett tag.

    ReplyDelete
  2. Trevlig sommar! :-)

    ReplyDelete