Pages

Saturday 23 October 2021

Veckans portföljtransaktioner

Efter några mer stökiga veckor på börsen har den gångna veckan präglats av mer positiva tongångar. Bland annat har all-time high noterats i USA. Även Stockholmsbörsen har haft en god utveckling i veckan.

Rapportperioden har kommit igång ordentligt och det är glädjande att mer bolagsspecifika och fundamentala faktorer diskuteras kring bolagen. Tyvärr har jag (i vanlig ordning) inte hunnit med att läsa så många rapporter som jag skulle ha velat. Jag får försöka läsa ikapp en del framöver.

Under de senaste veckorna, när börsen uppvisat lite rekyler nedåt, har jag varit ganska intensiv i mitt tryckande på köpknappen. Den här veckan har det däremot inte blivit ett enda aktieköp. Generellt tycker jag att det är mindre lockande att köpa när kurserna stiger.

Jag skulle dock inte ha varit främmande för att (givet nuvarande fundamenta och aktiekurser) öka min position i exempelvis något av följande bolag: Telia, LeoVegas, Millicom och Embracer. Jag funderade också på att fylla på mitt innehav i Intrum när aktien föll förhållandevis drastiskt efter att bolaget annonserat sin kvartalsrapport.

Det enda som hänt i portföljen i investeringsväg den gångna veckan är att jag har köpt lite andelar i indexfonden SEB Sverige Indexnära.

Har ni köpt eller sålt något i veckan?

No comments:

Post a Comment