Pages

Sunday 28 November 2021

2021: Vårt bästa utdelningsår någonsin

Titeln på min blogg antyder att utdelningar är något som jag värderar högt. Sedan jag och min fru inledde vår resa mot finansiellt oberoende 2011 har jag sammanställt varje enskild utdelning vi har mottagit.

Under de senaste 10 åren har vi sammanlagt erhållit 2 581 625 kr i utdelningar. Även om varje enskild utdelning inte är särskild stor så tycker jag alltid att det är inspirerande och fascinerande att zooma ut och se hur utdelningarna har vuxit över tid. Kontinuitet och långsiktighet är bra grejer.

År 2020 var förvisso ett svagt utdelningsår. Exklusive 2020 har dock våra erhållna utdelningar uppvisat en stark trend historiskt. I år har utdelningarna till viss del dopats av att vissa bolag som inte delade ut förra året har dragit till med extra stora utdelningar i år. Det är därför glädjande att konstatera att utdelningsåret 2021 är vårt bästa utdelningsår hittills. Än så länge har vi erhållit 443 247 kr i utdelningar under 2021.


Grafen ovan visar våra erhållna utdelningar per år från och med 2011 till och med 2021. Året är inte heller slut än. December är förvisso normalt sett ingen stark utdelningsmånad för oss men i år väntar vi in ytterligare lite pengar under årets sista månad innan det är dags att summera årets utdelningar.

No comments:

Post a Comment