Pages

Wednesday 10 November 2021

Utdelningar: Oktober 2021


Det är för mig alltid en höjdpunkt att summera de månatliga utdelningarna. Långsiktigt och regelbundet sparande innebär goda förutsättningar för att pengamaskinen ska kunna utvecklas väl. Efter ett tufft år 2020 på utdelningsfronten har nu utdelningsnivåerna kommit upp till mer önskvärda belopp igen.

I oktober 2021 uppgick utdelningarna till 72 422 kr (16 672), vilket innebär en ökning på 334% jämfört med oktober 2020. Utdelningarna i oktober 2021 kom från Fabege, Sagax D, Corem D, LeoVegas, Nordea, Handelsbanken, Philip Morris och WP Carey. Sammantaget var årets oktober-månad min överlägset bästa oktober någonsin när det kommer till utdelningar. Detta är framför allt hänförligt till Nordeas extrautdelning.

Totalt för perioden januari-oktober 2021 erhöll jag 381 553 kr (174 436) i utdelningar, vilket är en ökning med 119% jämfört med motsvarande period 2020.

Grafen ovan visar hur mina utdelningar har utvecklats för perioden januari-oktober från 2011 till 2021. Det är glädjande att se att utdelningsåret 2021 just nu är mitt näst bästa år någonsin. Jämförelsen blir dock vansklig när det dyker upp en del extrautdelningar etc.

Sammantaget finns det däremot förutsättningar för att år 2021 ska kunna bli mitt bästa utdelningsår någonsin.

Hur utvecklades era utdelningar i oktober?

No comments:

Post a Comment