Pages

Saturday 13 November 2021

Veckans aktieköp

Det har fortsatt att trilla in spännande rapporter i veckan. I vanlig ordning kommer jag läsa igenom ett gäng rapporter under helgen, där vissa av rapporterna kommer mynna ut i teman för blogginlägg under kommande vecka.

I övrigt har jag fortsatt att minska ned tiden jag spenderar på att kolla börskurser. Det har dock blivit två aktieköp gjorda i veckan.

INVESTOR: I veckan passade jag på att utnyttja arbitrage-möjligheten som ibland uppstår när det gäller prisskillnaden mellan Investors A- och B-aktier. A-aktien har på sistone handlats några kronor över B-aktiens kursnivå. Ett gap som utökades ytterligare igår, vilket var drivet av att Investors A-aktie plockas in i MSCI:s globala aktieindex. Sammantaget resulterade min “växling” i att mitt totala innehav i Investor ökade med ett gäng aktier. Den här typen av arbitrage-möjligheter får uttrycket ”det finns inga gratisluncher” att ifrågasättas 😊

KAMBI: Kambi har som bekant haft en mindre positiv utveckling på börsen sedan det kommunicerades att kunden Penn National Gaming ämnar utveckla en in-house sportbokslöning. Det verkar dock från Kambi-håll vara lite tveksamheter kring huruvida Penn kommer lyckas skapa en konkurrenskraftig sportbok på såpass kort tid.

Oavsett vilket har det på sistone blivit lite bättre momentum kring bolaget igen. Jag hade egentligen inte tänkt att köpa några aktier i Kambi i veckan, men efter att ett gäng positiva nyheter har trillat in nyligen så kunde jag inte motstå att fylla på portföljen med lite fler Kambi-aktier.

De senaste veckorna har det rasslat in en hel del insynsköp, inte minst från Anders Ströms bolag Veralda. Det har också noterats insynsköp från ordföranden och ytterligare en styrelseledamot. Man har också återköpt aktier. Kambi uppger vidare att man har en stark pipeline när det gäller nya operatörssamarbeten, varav två nya avtal har annonserats i USA hittills i november.

På tal om USA så offentliggjordes det i veckan att Kambi är del av ett av de två konsortium som erhållit licens i den amerikanska delstaten New York. Det är förvisso väldigt hög beskattning i New York, men ändå positiva nyheter för Kambi.

Har ni köpt eller sålt något i veckan?

No comments:

Post a Comment