Pages

Saturday 20 November 2021

Veckans aktieköp

Ännu en börsvecka kan nu läggas till handlingarna. Det är kul att det fortsätter att trilla in lite rapporter. Jag har också börjat läsa på om ett nytt bolag, vilket jag tänkte återkomma till längre fram om jag finner det intressant när jag har grävt lite mer i det.

I övrigt fortsätter jag på den inslagna vägen med att försöka hålla mig ifrån att logga in på någon av mina depåbanker så länge jag inte har planerat att genomföra någon aktietransaktion. Det är ett upplägg jag gillar mycket.

Sammantaget blev det ett aktieköp gjort i veckan.

CATELLA: I veckan har jag utökat mitt innehav i Catella. Jag kommer återkomma med mina tankar om bolagets senaste kvartalsrapport i ett separat inlägg. Generellt så gillar jag dock den transformationsresa som Catella fortsatt är inne i för att bli ett renodlat fastighetsinriktat bolag. Verksamhetsområdet Property Investment Management är enligt mig den klarast lysande delen av bolaget och inom detta område fortsätter det att uppvisas en god underliggande utveckling.

Catella är också involverade i 11 pågående fastighetsutvecklingsprojekt, där flertalet av projekten väntas färdigställas under 2022. Jag håller med om t ex det som Redeye nämner i sin senaste analysuppdatering av Catella att det nu är dags för skördetid.

Jag måste också säga att jag tycker att den ”nya” VD:n ger ett bra och seriöst intryck. Jag tycker det ska bli intressant att följa bolaget under kommande år. När detta skrivs har veckans aktieköp i bolaget resulterat i att Catella nu är ett av mina 10 största innehav.

Har ni köpt eller sålt något i veckan?

No comments:

Post a Comment