Pages

Saturday 6 November 2021

Veckans aktieköp

Det har varit mestadels positiva tongångar i veckan. Antalet inlägg i sociala medier som förkunnar att portföljen har noterat nya all-time high har ökat. För egen del har jag för tillfället inte koll på det exakta värdet av portföljen.

Jag har under veckan endast loggat in på portföljen en gång. Det var utanför börsens öppettider och då spenderades tiden med att lägga in en köporder. I övrigt har jag inte spenderat så mycket tid på att följa börsutvecklingen. Jag har däremot fått upp ångan igen med att läsa böcker, där 4 böcker har lästs ut under de senaste två veckorna.

Det är inte ofta jag läser fler böcker på en vecka än vad jag gör aktieaffärer, men så är fallet den här veckan 😊 Köpordern jag la in under utanför börsens öppettider visade sig dock gå igenom och det blev således ett aktieköp i veckan.

MILLICOM: Jag har under hösten regelbundet utökat mitt innehav i Millicom. Den gångna veckan utgjorde inget undantag. Marknaden fortsätter däremot att ha en njugg inställning till bolaget. Min förhoppning är att marknaden framöver ska handla upp aktien till en nivå som jag finner mer rättvis än dagens.

Millicom uppvisar starka kassaflöden. När investeringstakten väntas minska kommande år borgar det för att ett fortsatt starkt operationellt kassaflöde ska kunna uppvisas. Ett starkt operationellt kassaflöde som sedan kan användas till att exempelvis lansera nya aktieåterköpsprogram. När aktiekursen handlas kring nuvarande nivåer ser jag gärna att Millicom har ett stort fokus på aktieåterköp.

Jag tror däremot att marknaden skulle uppskatta om man nästa år också delar ut lite pengar via utdelning, varpå jag hoppas på en mix av utdelning och återköp nästa år.

Har ni köpt eller sålt något i veckan?

No comments:

Post a Comment