Pages

Saturday 11 December 2021

Veckans aktieköp

Ytterligare en börsvecka kan nu läggas till handlingarna. Det var trevligt att den gångna veckan bjöd på mestadels positiva tongångar på börsen. Inte minst EVO rekylerade upp under veckan efter några mer utmanande veckor dessförinnan.

Generellt har jag hållit mig relativt passiv när det gäller aktieköp i veckan, men jag fick i alla fall till ett aktieköp.

B3 CONSULTING GROUP: Jag har i veckan passat på att utöka mitt innehav i konsultbolaget B3. Detta är som bekant ett relativt nytt innehav i min portfölj och jag skrev ett längre inlägg om bolaget i söndags. Det som lockar med en investering i B3 på nuvarande kursnivåer är bland annat bolagets starka historiska intäktstillväxt, pågående effektiviseringsprogram och förhoppningar om starkare marginaler kommande år. Vi har också nyligen sett betydande insynsköp av bolag närstående till B3s styrelseordförande.

Har ni köpt eller sålt något i veckan?

No comments:

Post a Comment