Pages

Saturday 26 November 2022

Portföljaktivitet i veckan: v.47

Trots ännu en stor räntehöjning från Riksbanken i veckan har Stockholmsbörsen noterat en positiv börsutveckling.

Ibland blir mina inlägg lite väl långa. Jag läste någonstans en person som ursäktade sig med att han hade skrivit en lång text. Han sa då något i stil med: "Jag har haft ont om tid så ursäkta för den långa texten". Det är lätt att skriva ut massa ord men betydligt mer utmanande att uttrycka sig klart, koncist och kortfattat.

Jag tänkte därför lämna här idag med att konstatera att jag i veckan inte genomfört några köp- eller säljtransaktioner.

Har ni köpt eller sålt något i veckan?

7 comments:

  1. Denna vecka köpte jag Björn Borg. Inget mer.

    ReplyDelete
  2. Inga transaktioner för mig heller

    ReplyDelete
  3. Hej, denna vecka blev det några fler Intrum i portföljen och några Xpeng för spänningens skull.
    Inget såldes.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej!

      Blir intressant att se hur Intrum utvecklas framöver, hoppas vi slipper se mer nedskrivningar nu. Xpeng har jag inte hört talas om tidigare, den får jag spana in :)

      Delete
  4. Sålde addercare som fick ett bud på sig av Medcap. Köpte Intrum i två omgångar samt ökade på i Nokian tyres. Har ännu det mesta av lönen kvar för aktier men får se vad mer det blir.
    Känns lite svårt ibland ifall man ska öka i något eller ta in ett nytt bolag. Har börjat spana på både Peab o inwido som du har portföljen.

    ReplyDelete