Pages

Saturday 5 November 2022

Portföljen i veckan: v.44

Börsveckan slutade med en halvdag igår. Lördagar brukar vara den dag i veckan då jag presenterar veckans köptransaktioner, och numera även eventuella säljtransaktioner.

Börsen har på sistone utvecklats starkt. Min nettoförmögenhet noterade all-time high både på tisdagen, onsdagen och fredagen i innevarande vecka. Det är alltid glädjande att se nya rekordnoteringar. Samtidigt är jag mån om att påminna mig själv om att inte låta fötterna lämna marken. Utvecklingen kan svänga fort och det är viktigt att vara ödmjuk.

Generellt tycker jag att sentimentet på börsen har ändrats snabbt när börsen stigit i oktober. Det ligger väldigt mycket i uttrycket om att det finns inget som ändrar sentimentet så snabbt som aktiekursers rörelser.

Sammantaget blev oktober 2022 min fjärde bästa månad någonsin när det gäller aktieportföljens utveckling i absoluta tal. Juni var en dålig månad, juli var min bästa månad någonsin, augusti och september var halvdåliga månader, medan oktober som sagt blev en bra månad.

I vanlig ordning har jag ingen aning om vart börsen ska ta vägen i närtid. Jag fokuserar på att följa min långsiktiga plan. När det gäller transaktionsaktiviteten i veckan har jag inte genomfört någon vare sig köp- eller säljtransaktion.

Har ni köpt eller sålt något i veckan?

2 comments:

  1. Grattis än en gång till nettoförmögenheten. Jag vet inte heller vart börsen skall ta vägen och är därmed lugn när det gäller transaktioner. Har vi en lågkonjunktur eller inte är nog inte frågan. Frågan är när den kommer och hur hård kommer den att vara. Priserna ökar och de fattiga blir ännu fattigare och sedan finns det dem som lyckas med affärerna. Jag är den som oftast går på vargen kommer. Hur som haver inga sälj eller köp denna veckan men nästa veckan kan det mycket väl bli vinsthemtagning i Biogaia, Cibus Lundin Mining Mycronic och Volvo. Bahnhof och SHB är också på plus för mig men där känner jag mig mer trygg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Spännande, ser framemot att följa dina transaktioner framöver :)

      Delete