Pages

Monday 3 April 2023

Lästa böcker: Mars 2023

Ännu en månad har passerat. Jag har även den här månaden betat av några böcker.

Totalt har jag läst 20 böcker i år, varav sju stycken i mars. Jag har aldrig tidigare läst 20 böcker under ett och samma kvartal. Jag har fått in en bra rutin på läsningen. Jag försöker variera lite olika typer av böcker samt läsa vissa på svenska och vissa på engelska. Nedan är en sammanställning av de böcker jag har läst hittills i år.


Av de böcker jag läste i mars var ”The Splendid and the Vile” den bok som jag gillade allra bäst. Där får man följa Churchills och Englands agerande under en del av andra världskriget när Tyskland (bland annat) attackerade England. En annan bok jag gillade lite extra – av dem jag läste i mars – var ”Att vara dödlig”.

De tre bästa böckerna jag har läst i år är nog dock fortsatt ”The Bezos Blueprint”, ”The Most Important Thing” och ”Shackleton’s Incredible Voyage”.

2 comments:

  1. "The Most Important Thing" är den bästa av alla investeringsböcker jag läst. Att köpa den boken har nog varit den bästa investeringen jag gjort som värdeinvesterare :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Håller helt med, väldigt bra, tänkvärd och lärorik bok!

      Delete