Pages

Saturday 20 May 2023

Veckans aktieköp: v.20

Det har varit kort vecka på börsen. Det hindrade dock inte att jag hann få till några aktieköp.

NEOBO: Jag har utökat mitt innehav i Neobo till kurs strax under 8,90 kr. Sedan bolaget knoppades av från SBB har aktiekursen minst sagt utvecklats svagt. Aktien är verkligen ratad på många håll. Personligen är min take att en hel del negativt inryms i nuvarande värdering. Antalet aktieägare hos Avanza fortsätter att minska och uppgår nu till 143 777 (siffra hämtad på förmiddagen dagen innan detta inlägg publicerades), vilket kan jämföras med drygt 166 000 aktieägare under vecka 9.

NEW WAVE: Jag har plockat in en post med aktier i New Wave. Jag tänkte inte skriva mer om bolaget idag utan ämnar återkomma med ett separat inlägg om New Wave någon gång framöver.

PEAB: I veckan har jag fyllt på mitt innehav i byggbolaget Peab. Under veckan har två insynsköp noterats i bolaget. Givet någorlunda normala omständigheter tycker jag aktien är attraktivt värderad idag. Tajmingmässigt är det som alltid vanskligt. Förhoppningsvis visar sig nuvarande kursnivåer vara långsiktigt attraktiva, även om det kortsiktigt är turbulent. Veckans köp gjordes till kursen 47,52 kr.

Har ni köpt eller sålt något i veckan?

12 comments:

  1. Intressant med New Wave. Avvaktade denna 4 dagars vecka med en halvdag dessutom.

    ReplyDelete
  2. Spännande med new wave, hyllades ju i KAP sist :)

    Jag har fyllt på en liten skvätt i SHB och inwido. Även fortsatt att skala ned lite I traction.

    Omöjligt att förutse var börsen ska gå i närtid, min känsla är emellertid att det är en hel del som börjar bli dyrt nu. Jag har mycket exponering mot svennsk verkstad och det har ju gått som tåget i år. Misstanke om en "sommarsättning".

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAP är grymma och bjuder på mycket bra inspiration :)

      Fint med SHB och Inwido. Ska bli mycket intressant att följa sommarbörsen. Jag har Inwido också men hade inte varit helt fel om aktien kom ned till 80 kr eller något :)

      Delete
  3. God afton!

    Blev två köp i veckan. Båda två fick bli i Invescos ETF, S&P 500 HDLV UCITS! Jag tycker om den och det är inte sista gången jag fyller på där.

    Oavsett hur börsen rör sig finner man nästan alltid något köpvärt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. God afton!

      Låter som solida köp! Jag håller med, finns alltid något intressant ställe man kan investera i om man "är sugen" :)

      Delete
  4. Japp, köpt följande denna veckan.

    Awardit AB
    Sandvik AB
    Hexatronic Group AB
    Peab AB ser. B
    Securitas AB ser. B
    Intrum AB
    Bravida Holding AB
    OEM International AB ser. B
    Lagercrantz Group AB ser B
    Nordic Paper Holding AB
    B3 Consulting Group AB
    Coor Service Management Holding AB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Snyggt, en fin lista med bolag! Fyra av bolagen finns i min portfölj :)

      Delete
  5. Gjorde faktiskt nästan samma köp som dig den här veckan! :) Neobo, New Wave och Handelsbanken

    ReplyDelete
  6. Det blev B3, Gilead för mig denna vecka, väldigt lite aktivitet överlag.

    ReplyDelete