Pages

Saturday 24 June 2023

Veckans aktieköp: v.25

Trots kortvecka på börsen har det genomförts aktieköp i veckan.

NEW WAVE: Det blev ännu en vecka där jag köpte aktier i New Wave. Den här gången fick jag betala knappt 90 kr per aktie. Som jag har skrivit tidigare hoppas jag att kursen fortsätter neråt och att jag kan fortsätta köpa aktier.

PEAB: I likhet med förra veckan fyllde jag på mitt innehav i Peab. Det är inte många positiva nyheter att plocka upp kring byggsektorn för tillfället. Sentimentet är verkligen svagt, förhoppningsvis kan det vända någon gång i framtiden. Även om vändningen är en bit bort är jag långsiktig i mitt ägande i Peab och anser kursen borde vara klart högre under mer normala omständigheter. I veckan fick jag betala 41,04 kr per aktie.

Utöver ovan köp har jag även köpt aktier i investmentbolaget LUNDBERGS, vilka jag tycker handlas till en attraktiv substansrabatt för tillfället.

Har ni köpt eller sålt något i veckan?

8 comments:

  1. Själv köpte jag Hexpol på 109,50 i torsdags efter att DNB hade kommit med en kommentar om att de ser för få triggers och sänkt ner riktkurs från 130 till 128 i onsdags.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bra att passa på att öka om det blir (brusaktig) svaghet i en aktie man gillar!

      Delete
  2. Köpt Peab, Stora Enso och Nordic Paper

    ReplyDelete
  3. Jag ökade i Boliden på nedgången samt bytte en liten post jag hade i Merck mot Wihlborg fastigheter, bland de stabila inom fastighetssektorn som jag tror börjar bottna samt bra direktavkastning

    ReplyDelete
    Replies
    1. Snyggt! Ja, hoppas fastighetssektorn kan börja bottna ur snart.

      Delete
  4. Det blev köp i följande företag, Axfood, Realty Income och Svolder plus ETF:n iShares Asia Pacific Dividend.

    Blir nog till att förbereda nya köp av ETF:n kommande vecka dessutom. Som sagt, det finns alltid något som lockar oavsett marknadsläge.

    PEAB är ytterligare en aktie som jag "borde" öka i nu under kommande månader.

    Trevlig söndag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fina köp! Hehe, verkligen svag utveckling för Peab - får hoppas aktien kan få lite bättre momentum någon gång :)

      Delete