Pages

Wednesday 19 July 2023

Investeringsdagboken #4

Då var det dags för det fjärde inlägget i min investeringsdagbok.

Förändringar i TDS-portföljen

I min mer aktiva och kortsiktiga portfölj (= TDS-portföljen) har jag i veckan både tryckt på sälj- och köpknappen.

Jag har plockat hem vinst i Catella. Aktien har utvecklats väl på slutet efter insynsköp skett. Jag realiserade en vinst på 9% i Catella. Under samma tidsperiod steg OMXSGI med 1%.

I veckan har jag köpt aktier i Duni, vilket är det senaste tillskottet i TDS-portföljen. Dunis Q2-rapport mottogs inte med positiva tongångar från marknaden. Jag tycker att aktiereaktionen var lite märklig då rapporten såg bra ut.

Intäkterna ökade med 12%, huvudsakligen drivet av prisökningar. Bolaget påtalar också att kostnadstrycket stannat av samt att priserna för vissa råmaterial och sjöfrakt sjunkit tillbaka. Jag räknar med fortsatt god utveckling under kommande kvartal. Duni är ett av de tre största innehaven i TDS-portföljen.

No comments:

Post a Comment