Pages

Saturday 5 August 2023

Veckans aktieköp: v.31

Då var det dags att redovisa veckans aktieköp.

B3 CONSULTING GROUP: Jag anser att B3s underliggande vinstförmåga under ”normala” omständigheter motiverar en kurs klart över 100 kr. Jag har därför i veckan genomfört ett par köp till kurser under 100-lappen. Fortsätter aktien att handlas tvåsiffrigt kommer jag säkerligen att genomföra fler köp.

INVESTOR: Om jag egentligen redan är relativt fullinvesterad i B3 så vill jag gärna se att mitt ägande i Investor fortsätter att öka. Jag har i veckan köpt aktier i Investor till kurserna 209,80 kr och 207,70 kr. Givet hemsidan IB-index motsvarar min lägsta köpkurs en substansrabatt på cirka 17%.

NEW WAVE: Innevarande vecka utgjorde inget undantag när det kommer till mina frekventa köp i New Wave. Jag köpte aktier för 92,67 kr per aktie samt 92,36 kr per aktie. Även om det är någon vecka kvar så börjar det nu närma sig publicerandet av New Waves Q2-rapport.

Har ni köpt eller sålt något i veckan?

10 comments:

  1. Köpt NCC för 115,40 och 114,90 100 respektive 150. Tror att bolaget kommer att lyckas förvalta sina ordrar. Bilia 200 pris 109.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fina köp! Hoppas bygg kan få en studs uppåt :)

      Delete
  2. 10 blackrock
    200 nya tele2
    100 brookfield infrastrukture

    ReplyDelete
  3. Hej, jodå blev några påfyllningar i Investor, Realty Income och XACT Norden Högutd. Som jag sagt förut, det finns alltid något som ser lockande ut på aktiebordet!

    Funderar på om jag ska sälja mina andelar i SPAC:en ACQ Bure eller behålla när den konverteras till YUBICO aktier. Hmmm.

    Trevlig helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej! Fint och stabilt. Ja, aktiesmörgårsbordet fylls på konstant med nya spännande saker att köpa :)

      Trevlig helg!

      Delete
  4. Det blev i veckan påfyll av LVMH runt 806 EUR, aktien är mitt näst största innehav efter Investor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kul, många som är fans av det bolaget. Jag kanske borde spana in det närmare också :)

      Delete
  5. Den gör veckan blev det några mindre köp i Avanza, Latour och fonden Aktiespararna direktavkastning B

    ReplyDelete