Pages

Saturday 4 November 2023

Veckans aktieköp: v.44

Börsen har nu lämnat en relativt dyster oktober-månad bakom sig. Den senaste veckan har dock präglats av positiva tongångar på Stockholmsbörsen.

Jag har den här veckan både tryckt på köp- och säljknappen. När veckan inleddes var NORDIC PAPER ett av mina tre största innehav. Bolaget rapporterade på tisdagen en rapport som föll marknaden i smaken (jag återkommer med mina tankar om rapporten i ett separat inlägg nästa vecka). Aktien är enligt mig fortsatt för lågt värderad men efter en kursuppgång på cirka 36% (när dessa rader skrivs på fredagsmorgonen) jämfört med bottennoteringen i somras har jag valt att skala av en del av min position i Nordic Paper. Jag skalade av min position till en kurs strax över 40 kr.

Veckans enda köp gjordes i BETSSON. Jag skrev i veckan ett längre inlägg om Betsson där jag genomförde en summering av bolagets Q3-rapport samt gav min syn på aktien och lite tankar inför kommande år. Aktien handlas till P/E 7 enligt min prognos för 2024, det tycker jag är attraktivt för ett bolag som Betsson.

Har ni köpt eller sålt något i veckan?

4 comments:

  1. Nordic paper var ju ett solklart köpläge runt 30 kr men som vanligt saknades det pengar att köpa för när läget visade sig, finns ju så mycket annat att också köpa. Tex Addlife som jag köpte mellan 55-60kr och sålde på 81.20 kr.
    Sen har jag köpt mer Realty Income i veckan. Tycker den är attraktivt värderad nu. Ett långsiktigt innehav.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, 30 kr i Nordic Paper var riktigt fin köpnivå. Fin affär du gjorde i Addlife och spännande med Realty!

      Delete
  2. Sålde mina 50st Lifco till priset 203,60 som jag hade köpt för 187,80. Dessutom ser jag inte lika ljust på NCC heller och valde därför att halvera innehavet från 400st till 200st till priset 119,30.
    Mitt enda köp i veckan var dessamma som ditt. Köpte 150st till 112,20.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Snyggt med vinstaffärer och trevligt med Betsson :)

      Delete