Pages

Monday 4 December 2023

Ogunsen: Statistik för november 2023

I dagens inlägg redogörs för min statistik avseende antalet nya rekryteringsannonser som har publicerats på Ogunsens olika hemsidor i november.

Då dessa inlägg inte brukar inbringa särskilt stort intresse kommer jag hålla det kort.

Totalt uppgick antalet nya rekryteringsannonser till 30 stycken i november. Tillsammans med juni är detta den näst bästa månaden i år. Endast en annons sämre än oktober, som är bästa månaden hittills. November inleddes dock svagt, men räddades upp av en mycket god utveckling sista veckan. I nuvarande tempo taktar Q4 mot att bli årets bästa kvartal mätt i antalet nya rekryteringsannonser.

2 comments:

  1. Det är ju en säsongsmässighet i dessa siffror. Hur ser siffrorna ut jmf med samma månader förra året?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I vanliga fall när jag publicerar denna statistik brukar jag ofta skriva något i stil med "Då Ogunsen justerade sitt ways-of-working i slutet av förra året är inte siffrorna jämförbara, vilket gör att jag inte inkluderar 2022-utfall". Som grafen visar finns säsongsfaktorer, framför allt under sommarmånaderna juli och augusti. I övrigt är det inte enorma variationer. Även om jämförelsetal year-over-year saknar tycker jag det finns värde att ta del av i grafen ovan.

      Delete