Pages

Saturday 17 February 2024

Veckans aktieköp: v.7 2024

Det fortsätter att vara stora rapportrörelser på sina håll. Jag har i dessa rörelser passat på att genomföra aktieköp i två bolag under den gångna veckan.

B3 CONSULTING GROUP: Jag kommer att återkomma med min syn på B3s rapport inom kort. Däremot kan jag idag meddela att jag har köpt aktier i B3 efter rapporten. Förutom att marknaden just nu är svagare känns läget lite detsamma som första gången jag köpte aktier i B3.

PREVAS: En aktie jag tycker föll omotiverat mycket på rapportdagen. Under hösten fick jag till en riktigt bra investering i Prevas där aktien steg runt 45% på kort tid. Jag sålde då mina aktier kring 125 kronorsnivån. Jag gillar Prevas alltmer och har på slutet varit sugen på att plocka in aktien igen. Efter rapporten slog jag därför till och plockade in ett gäng aktier igen. Prevas har visat att man har tagit bolaget till en helt ny nivå nu jämfört med den mer skrala historik som man uppvisade för ett antal år sedan.

Har ni köpt eller sålt något i veckan?

8 comments:

  1. Inga transaktioner. Men det skall bli intressant att läsa din redogörelse av B3 rapporten.

    ReplyDelete
  2. Det blev ett köp i Bahnhof. Det känns som en intressant blandning av tillväxt och utdelningar.

    ReplyDelete
  3. Lite betsson efter rapport +lite storskogen som xtremt chanspost

    ReplyDelete
    Replies
    1. Snyggt med Bettan! Storskogen har jag ingen koll på (mer än vad som skrivits i media och dylikt) :)

      Delete