Pages

Saturday 11 May 2024

Veckans aktieköp: v.19

I veckan drog den svenska Riksbanken till med den första räntesänkningen på länge. Som bolånetagare är det välkommet. På börsen tryckte jag på köpknappen för andra veckan i följd.

EVOLUTION: I likhet med föregående vecka valde jag återigen att utöka mitt innehav i EVO. På temat att det titt som tätt dyker upp frustrerade investerare som tycker att EVOs aktiekurs står och stampar skrev jag nedan rader på X i veckan. Att riktigt fina bolag som fortsätter att utvecklas väl operationellt blir billigare samtidigt som jag vill fortsätta bygga upp min position i bolaget, det är enligt mig en angenäm kombination.

På det operationella planet har EVO i veckan meddelat att man har lanserat Lightning Dragon Tiger samt att Crazy Coin Flip nu också har lanserats i Pennsylvania. Vidare har X (Twitter)-profilen Caaaarli delgett information om att EVO i veckan för första gången passerade 115 000 samtida spelare i lobbyn (totalt hade man då 116 980 samtida spelare). Verksamhetsmässigt ser det således fortsatt ut att vara en tillfredsställande utveckling i EVO.

Har ni köpt något i veckan?

8 comments:

  1. Evo o betsson vilka fantastiska bolag de är, rena penga maskiner, kindred kommer lämna min portfölj, men inte förrän en över 100% realvinst. Trevlig Helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Snyggt med 100% plus i Kindred! Trevlig helg!

      Delete
  2. Sänkt ränta ger bättre vilkor till er med lån och till företagen som har skulder till bankerna. Men det blev trotts det inga köp denna vecka. Frågan är om 25 punkter räcker efter höjningarna. Vi får se hur det går i framtiden.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag tror symbolvärdet är stort att Riksbanken nu kom till skott med att sänka räntan samt att nu ytterligare sänkningar väntas senare i år. Själva sänkningen i sig gör inte att det nu kan konsumeras som aldrig förr :)

      Delete
  3. Goddag!
    Vissa veckor händer det! Vadå? Jo, att man inte gör någonting på börsen bara iakttar.
    Trevligt att Evolution delade ut denna vecka, katching! Plus en utdelning från JGPI också.

    Trevlig helg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej!

      Skönt att låta köpknappen vila och se hur portföljen rör sig uppåt :) Mycket trevligt också med utdelningar som trillar in.

      Trevlig helg!

      Delete
  4. Åker BP, DNO, Borr har jag investerat den här veckan, lutar åt att köpa en icke ESG cash cow nästa vecka.

    Mvh
    Emigrantinvesteraren

    ReplyDelete
  5. Aker BP ska första företaget vara

    ReplyDelete