Pages

Saturday 25 May 2024

Veckans aktieköp: v.21

Det blev även lite aktieköp gjorda den här veckan 😊

CATELLA: För att jag inte alltid ”bara” ska köpa aktier i EVO fick jag hitta på något annat också den här veckan. Det blev köp i Catella, ett bolag som jag skrev om tidigare i veckan. Jag tycker att den underliggande utvecklingen i Catella är god. En trigger (i förhoppningsvis närtid) är försäljningen av det danska utvecklingsprojektet Kaktus.

EVOLUTION: EVO-aktien fortsätter att utvecklas svagt. Jag fortsätter att köpa. När dessa rader skrivs på fredagseftermiddagen handlas aktien till 1 164 kr. Det ger P/E 15,3 på min prognos för 2025. Bolaget har en enastående historik och lönsamhet samt stark finansiell ställning och gynnas av strukturella trender.

Har ni köpt något i veckan?

12 comments:

  1. Ökade i Elekta igår ( fredag). Fortfarande ett väldigt litet innehav i portföljen. Inte ens en procent. Visst har man fått många utdelningar men väntar på köplägen. Angående att DI skriver om att det är en uppköpskandidat tänker jag inte kommentera något.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Intressant med Elekta. Inget bolag jag har superkoll på så har inte heller någon tanke kring uppköpskandidat :)

      Delete
  2. Köpte fler EVO, svårt att se något bättre köp🙂
    Tröttnade på Spiltan och sålde rubbet (om jag nu vill vara tungt exponerad mot Paradox köper jag Paradox, men det vill jag inte.) Överväger fler Alleima och Qleanair.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fint med EVO! Ja, gillar man inte Paradox finns nog bättre andra alternativ än Spiltan :)

      Delete
  3. Köpte även jag fler Evo + ett gäng Realty Income till vid stängning igår.

    ReplyDelete
  4. Köp bull på canvas plastic royalties

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spännande, det bolaget har jag inte alls koll på :)

      Delete
  5. Köpt AkerBP, BTA, Vermilion Energy, SHB. Tyvärr numer väldigt lite nyinsatta pengar, utdelning som återinvesteras.

    Mvh
    Emigrantinvesteraren

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trevliga köp. Fint med utdelningspengar som kommer in :)

      Delete
  6. God afton!
    Blev återigen EVO plus en handfull aktier i ETF:n JGPI. Man kan ju inte låta bli när det är billigt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej! Snyggt! Håller med, det är svårt att hålla sig borta när man anser något vara för billigt. Blir intressant att se hur långt ner EVO-aktien ska gå.

      Delete