Pages

Saturday 29 June 2024

Veckans aktieköp: v.26

Även den här veckan har det blivit några aktieköp, vilka redogörs för nedan.

EVOLUTION: Jag fortsätter att fylla på min position i EVO. Den här gången köpte jag aktier till kursen 1 094,50 kr. Det skrivs regelbundet om att aktien för närvarande handlas till historiskt låga värderingar. Vi får se om marknaden har identifierat något som många investerare ännu inte har fångat upp. Jag har ofta en tendens att gå lite motvals, mina regelbundna köp i EVO får nog däremot anses vara något annat än att vara motvals 😊

REVOLUTIONRACE: Som en fortsättning på temat tillväxtbolag har jag i veckan också plockat in aktier i friluftsbolaget RevolutionRace (RVRC). Aktien har handlats ned en del i år och de två största ägarna är på säljstigen. Det är alltid vanskligt att kortsiktigt gå emot när storägare är i process att skala ned sina positioner. Långsiktigt tycker jag dock att RVRC är ett intressant bolag och jag har därför köpt in ett gäng aktier i veckan.

Har ni köpt något i veckan?

5 comments:

  1. Håller hårt i pengarna. Börsveckan rekade Combinedx men min egen analys är att jag väntar på rapportperioden.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bra att hålla hårt i pengarna :)

      Delete
    2. Är nöjd med min portfölj just nu och börsen kan börja skaka efter Frankrike och USA-Valen. Visst finns det case på börsen typ att Mällbygård köper ut Duni eller typ att tråka ut sig med att köpa fler SHB eller Ålandsbanken men tycker det skulle bli tjatigt.

      Delete
  2. Skakigt i Frankrike och det påverkar börshumöret där. Köpte initial post 10st L'oreal vid 408 EUR. Köper 10st till om kursen går under 400. Väntat med cash på ett i mitt tycke bra läge. Blir intressant att följa valutgången.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Snyggt! Har varit stökigt på sistone, blir intressant att se fortsättningen.

      Delete