Pages

Saturday 12 October 2024

Veckans aktieköp: v.41

Efter två veckors uppehåll från aktieköp genomfördes i veckan två aktieköp.

B3 CONSULTING: I veckan föll B3s aktiekurs ned under 80 kronorsnivån. Jag passade då på att köpa lite aktier för att erhålla ett jämnt antal tusen aktier i depån. B3 har som bekant haft en riktigt svag verksamhetsutveckling under ett par kvartal nu. Q3 2024 lär inte heller direkt bli någon klang och jubelföreställning. Däremot från och med Q4 2024 är min tes att bolaget ska börja visa bättre lönsamhetsmomentum. Dels till följd av att den polska verksamheten då är konsoliderad under hela kvartalet samt att genomförda effektiviseringsåtgärder då ska börja visa resultat.

FABEGE: I början av september kunde man köpa aktier i Fabege till kurser under 90 kr. Sedan dess utvecklades aktien starkt och passerade 100 kronorsstrecket. Aktien föll därefter tillbaka igen och jag passade på torsdagen på att utöka mitt innehav i bolaget genom att köpa aktier till kursen 95,65 kr. Enligt det senast publicerade substansvärdet ger det en substansrabatt på 34%. Det är en nivå som jag anser är väl tilltagen.

Har ni köpt eller sålt något i veckan?

3 comments:

  1. Börsen visar sig stark men vissa aktier går ner. Fabege är intressant och det skall bli intressant om Ericsson följer med Coor (var bredvid varandra i Kista) och flyttar till Fabeges kontor i Solna från Kista som båda tycker är otryggt. Det skall dock sägas att Ericsson sonderar medan Coor redan bestämt sig för flytt vilket Fabege aviserade 2023. https://www.di.se/nyheter/coor-flyttar-fran-kista-har-blivit-mer-otryggt/

    Tänkte lägga en order på Elanders när den gick under 90 men så läste jag börsveckan som varnade att de höga skulderna måste lösas med NE. Jag avstod. Tack och lov avstod jag även i Loomis men där kan det bli ett köp på måndag efter veckans nedgång.
    Summa summarum det blev varken köp eller sälj.

    ReplyDelete
  2. Jag har följt Novo Nordisk ett tag och i veckan slog jag till, det blev 50st vid kurs 788 DKK. Kursen avslutade fint i veckan men om det är början på fortsatt uppgång eller om vi ska tillbaka under 800 återstår att se...

    ReplyDelete
  3. Equinor och KT (koreansk teleoperatör) var veckans köp, avvaktar på Q3 rapporter innan fler köp görs.

    Mvh
    Emigrantinvesteraren

    ReplyDelete